woensdag 28 november 2012

Brief aan Sinterklaas

Opdracht: Schrijf vanuit een zelf gekozen beroep een brief naar Sinterklaas. Geen clichés! (1000 tekens)


Geachte heer Klaas,

Ik richt mijn schrijven aan u persoonlijk en hoop oprecht dat u mijn brief niet doorstuurt naar de ombudspiet. Mag ik u vriendelijk verzoeken mij dit jaar niet opnieuw in een schoen te deponeren die ruikt zoals de stal waarin uw knol leeft? Ook vraag ik u om mijn toekomstige vriendin aan een grondige screening te onderwerpen. Gaarne zou ik de start van het nieuwe jaar eens vieren met een weelderige haardos. Hoe kan Ken nu voor mij vallen als ik steeds een coupe ‘krankzinnige Britney Spears’ aangemeten krijg? Wilt u mij ook niet meer van het dak laten vallen zoals vorig jaar? Ik moet nog steeds naar mijn psycholoog om deze traumatische ervaring te verwerken, wat nogal een dure aangelegenheid is in deze tijden van financiële crisis.

P.S. Uw baard ziet er de laatste tijd nogal grauw uit. Hopelijk is dat ook uw broer, meneer Kerstman, niet ontgaan en legt hij binnenkort een doos Dash onder uw mandarijnenboom.

Met een bang hart wacht ik tot de nacht van 6 december valt.

Barbie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten