dinsdag 13 november 2012

Vogeltje gij zijt gevangen

Opdracht: Schrijf een creatieve tekst met als beginzin ‘Er was veel volk op de begrafenis’. (1000 tekens)
Er was veel volk op de begrafenis. Van rouw was bij de meesten absoluut geen sprake, van leedvermaak des te meer. Elke aanwezige had zijn eigen idee van wat de doodsoorzaak nu precies was. In mijn wankele kano voer ik op golven van vage herinneringen. Flashbacks van zijn hilarische oneliners die me steeds opvrolijkten. Flashforwards van hoe mijn leven er zonder hem uit zal zien. Verbitterd en ontroostbaar stond ik tussen de massa. Mijn zee van gedachten vond haar monding in mijn tranendal.  Ik had wel pijn, voelde me eenzaam en verloren tussen de aasgieren die zichzelf mijn vrienden noemen.

Er was maar één grote afwezige. Hij die wist te ontsnappen uit zijn gouden kooi, hij die ons veilige nest inruilde om de wijde wereld te ontdekken. Mijn hart was de enige bagage die hij meezeulde op zijn grote levensreis. Omkijken deed hij niet meer. Lafheid was mijn koosnaam voor zijn attitude, zo troostte ik mezelf. Altijd maar blijven nadenken en piekeren uit angst voor de kille stilte bij ons liefdesgraf. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten